New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

18 Februari 2009

Tiga Hari Dua Malam......Yang Mana Satu???.....

Assalamualaikum....


Tarikh : 10 febuari 2009

Masa : 3.30 petang
Tempat : Meja Makan di Rumah
Nada dering telefon saya sayup2 mengalunkan bunyi....

Saya : Assalamualaikum
Pemanggil : Hello, puan...
Saya : Ya, nak cakap dengan saper?
Pemanggil : Puan, puan ditawarkan baoucher penginapan hotel 3 hari 2 malam...
Saya : (dengan nada marah! ) Jangan nak membohong lah!
Pemanggil : Betul puan, saya Mr Ram dari Leisure Cove Resort
Saya : Macamana saya boleh dapat boucher pulak, bohong ni.....
Pemanggil : Melalui no telefon puan
Saya : Apa nama resort awak tadi?
Pemanggil : Leisure Cove Resort, Tanjong Bungah
Saya : Hah! Tanjong Bungah?? Saya tak pernah dengar pun nama Resort ni..
Pemanggil : Boleh puan datang ke Resort kami esok untuk ambil boucher?
Saya : ( hati dah mula tergoda, walaupun saya sebenarnya cukup tak
percaya dengan benda2 ni...) oklah, pukul berapa?
Pemanggil : Dalam pukul 4, puan kena berada bersama kami dalam masa 45 minit
untuk sessi penerangan. Datang bersama suami ya puan.
Saya : Oklah

Wah! Macamana hati saya boleh terpengaruh pulak ni? Sedangkan saya cukup tak percaya pada benda2 macamni. Semua salesman/salesgirl yang datang mengetuk pintu rumah saya memang tak sempat berkata2 saya dah tutup pintu, berdentam! Sampaikan pernah seorang pegawai banci penduduk & perumahan menjadi mangsa saya. Bila dia jumpa suami saya di bawah rumah baru dia dapat naik semula, dan saya minta maaf pada dia. Saya jelaskan pada dia saya tak mahu terpengaruh atau dipukau dengan skim2 gores & menang dan sebagainya.... Saya tak mahu jadi macam orang lain tu, dah tertipu baru sibuk nak mengadu kat Harian Metro... (saja jer nak masuk paper tu). jadi sebagai langkah berjaga2 baik saya berhati2.


Berbalik kepada kisah saya tadi.... Naluri saya berkata, tak salah mencuba.
Saya tak sabar nak tunggu abang sayang saya balik, lalu sms menjadi ganti perbualan kami.....

ayang : Salam, bang blk pkl baper? Sbk lg ke? Pkl baper hbs game?
Esok ada tkraw tak?

( sms saya antar pukul 4 ptg, pukul 6 ptg baru berjawab. Sibuk betul la tu )

abang : Baru habis ler yang, esok tak ada. Kenapa?
ayang : Ayg dpt boucher penginapan hotel 3 hari 2 mlm, esok dia suruh p ambik. Kita p eh?
abang : hahaha, ntah depa nak pekena!
ayang : alah, kta p jer, klu kena byr apa2 kita blah lah....esok p jgn bawa duit!
abang : ok, sok kita p. love u....

Tarikh : 11 febuari 2009

Jam : 2 ptg
Telefon saya berbunyi.... tertera panggilan dari abang

ayang : Assalamualaikum
abang : yang, abg nak p PPD sat....
ayang : ( sat! oh tak mungkin sat! ) kak cik mana? satgi nak p tu.....
abang : kak cik ada kat abg ni, hah satgi kita p lah...
ayang : ok! jangan lambat tau....


ermmm saya dah mula risau. Abang sayang saya ni kalau berurusan di PPD, JPN atau Pejabat Agama jarang2nya sat....

Masa berlalu.... jam dah menunjukkan ke angka 3.30, belum balik lagi. Saya bersiap, & siapkan kakak dan Nin. Nanti tak kelam kabut sangat. Abang sampai terus p.....


Dah 4.15 tak balik lagi.... memang sah lambat ni.

Saya dail 016-4949_ _ _, bang dah 4.15 ni.... belum habis lagi lah yang. sat..sat.
huh, saya letak telefon.

Telefon saya berdering..... tertera Leisure Cove Resort
Leisure : Puan, pukul berapa mahu datang?
Saya : Saya lewat sikit, suami tak balik lagi...
Leisure : Kalau macam tu puan datang esok lah, pukul 6 ptg
Saya : Ok

Salin baju, terus tengok tv. Sempat lagi antar mesej kat abang sayang tu....
ayang : Salam, xper ler balik lewat pun. Depa dah buat temujanji lain, esok 6 ptg. xper ler ayang p sendiri esok. ( macam ayat merajuk jer......)
abang : keje x habis lagi daaaa

Tarikh : 12 febuari 2009
Jam : 2 ptg

Suami saya balik Sekolah, dekat pukul 3 dia bersiap nak p Kelas KAFA. Siap cakap lepas KAFA nak p latih budak2 latihan sukan pulak. Sah, dia lupa ni, atau dia pegang kata2 saya semalam nak p sendiri. KAFA habis dekat pukul 6, pastu nak p latihan sukan pulak. Saya pun diam jer, buat tak tau. tak ingatkan pun tentang temujanji tu.


Pukul 5.30 petang saya bersiap dan bertolak ke hotel tu dengan Kak Cik. Kakak pulak nak ikut, saya bawalah. Kami p naik moto jer, dekat jer dengan rumah saya. Sampai disana, sembang2 lebih kurang dia minta suami saya datang juga. Rupanya depa dok promosi jadi ahli. Leisure Cove Resort ni hanya untuk ahli, patutlah saya tak pernah dengar nama hotel ni, lagipun kedudukannya agak tersorok di bahagian belakang, betul2 mengadap laut.


ermmm, hakikatnya bila ada insan bernama suami, apapun, dalam apa keadaan pun suami memang amat diperlukan. Tanpa insan bernama suami takkan lengkap hidup seorang wanita bernama isteri. hehehehehe, saya bermonolog sendirian. Konon2 nak uruskan sendiri.......

Saya dail ler 016-4949_ _ _...

ayang : Bang, habis tak lagi latihan?
abang : Dekat nak habis dah... awat?
ayang : Depa minta suami datang juga.
abang : Ok dalam lima minit sampai kot!

Selepas bagi kedudukan hotel ni lebih kurang saya menunggu suami datang.

Kami di beri penerangan tentang kemudahan, keistimewaan, keuntungan menjadi ahli. Kemudahan2 yang disediakan jika nak bercuti di seluruh Malaysia juga luar Negara. pok..pek..pok...pek... bla...bla...bla...bla

Seperti yang saya jangka, takkan nak beri percutian saja2 jer mesti ada pulangan yang depa mahukan. Tapi saya tunggu juga sebab petugas tu kata kalau kami tak terima pun menjadi ahli, boucher yang dijanjikan tu tetap akan diberi..... tu yang nak dengar tu.... hehehehe.

Memang ler kami tak terima nak jadi ahli tu. Tak mampu pun! Pakej yang ditawarkan bernilai RM21,000. Tapi sempena promosi ni kami cuma perlu membayar RM18,000. Down Payment pada hari tu RM5,400. Bulan2 kami kena bayar RM350. Adoi! mana nak cekau? Lebih baik RM18,000 tu saya buat modal renovate rumah baru kami. Sebab percutian ni bagi kami bukan perkara utama. Jika ada rezeki lebih barulah kami pergi bercuti. Apapun terima kasihlah sebab bagi saya boucher tu....

Hari ini 18 febuari 2009.... setelah seminggu saya dapat boucher tu.....

Boucher tu boleh digunapakai dalam tempoh enam bulan. Ada lapan tempat pilihan yang ditawarkan.... Dan saya & suami bercadang nak gunakan percutian tu pada bulan enam nanti sempena ulangtahun perkahwinan kami yang ke 20 pada 4 jun 2009. Semua anak2 saya bercuti waktu tu, jadi kami semua dapat bercuti sekeluarga.

( ) Perdana Beach Resort, Langkawi


( ) Greenhill Resort, Cameron Highland

( ) Golden City Condominium, Kuala Lumpur - tak boleh p sebab tengah renovate

( ) Paradise Malacca Village Melaka

( ) Leisure Cove Resort Pulau Pinang

( ) Amber Court Genting Highland

( ) Kemang Indah Port Dickson

( ) Desaru Impian Resort Johor - tak boleh p juga, sedang renovate



Jadi sekarang saya ada enam pilihan yang masih di fikir2kan.

Ada lima pilihan utama sebenarnya......


PILIHAN PERTAMA


Greenhill Resort, Cameron Highland.

Mula2 saya & suami bercadang nak kesini, tahun lepas kami kesini sambut ulangtahun perkahwinan kami ke-19. Best, sejuk... Tapi sembang ngan anak2 depa kata dah p lawat semua tempat aritu. Semua dah p, nanti p nak p lawat mana pulak!




PILIHAN KEDUA

Perdana Beach Resort, Langkawi

sembang2 semula p langkawi best juga, pulau idaman saya. Memang saya teringin nak p langkawi. Kebetulan dah ada penginapan percuma ni, tempat pun best. Tapi bila bajet2 balik tambang feri jer sorang dah RM30 pergi balik. RM30 x 9 orang dah berapa? Adoi!






PILIHAN KETIGA


Amber Court, Genting Highland

Yang ni tak ada apa2pun, saja kebetulan dekat dengan rumah kakak ipar saya di Hulu Yam. Dan dekat dengan Tanjong Malim. Tak plan sangat pun nak p...








PILIHAN KEEMPAT

Paradise Malacca Vilage, Melaka


Sembang2 balik, suami saya kata p Melaka ok juga, boleh balik kampung sekali. ( yahoo! dapat balik kampung ). Memang dah lama kami sekeluarga tak balik kampung bersama, selalunya saya jer balik ziarah mak & abah. Bajet tambang feri ke Langkawi tu tambah sikit lagi boleh buat boh minyak. Tol? Kami memang jarang balik kampung ikut highway, kami lebih suka ikut jalan biasa. Mendamaikan melihat kampung2 sepanjang perjalanan. Jimat pun jimat. Tapi keputusan rasmi belum diputuskan lagi.








PILIHAN KELIMA


Leisure Cove Resort


Akhirnya atau adakah percutian kami nanti berakhir disini sahaja. Hanya lima minit perjalanan dari rumah kami..... Ok juga, kami boleh melawat Bukit Bendera, Kebun Bunga, Taman Belia, Batu Feringgi, Taman Rama2 Telok Bahang, Taman Rimba Telok Bahang, Membeli belah di Pasar Chowrista, ermmmm mana lagi ya tempat2 menarik di Penang ni? Makan minum dah tentu jimat, balik masak dirumah, makan lepastu p semula hotel.... macam tu ker? heheheheh




P/S : Belum ada keputusan kemana destinasi percutian saya. Kami akan cuba pilih yang terbaik, yang pasti saya mesti manafaatkan pakej penginapan percuma tiga hari dua malam ni. Bukan senang nak dapat rezeki terpijak macam ni.............Apartment yang disediakan pun hebat2. Kalau nak menginap sendiri belum tentu kami mampu. Selalunya kami p bercuti, penginapan biasa jer...ikut kemampuan........


Yang pasti sambutan ulangtahun perkahwinan kami tahun ni pasti lebih meriah. Dapat pakej free & di kelilingi putera puteri kami. Terima Kasih Leisure Cove Resort... hehehehe naluri negatif saya pada benda2 hadiah percuma, gores & menang kali ni silap. Tapi saya akan tetap berhati2 pada perkara2 begini.............Tak selalunya kita bernasib baik dan mendapat rezeki seperti inikan!


Tiada ulasan: