New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

04 Jun 2010

Ulangtahun Perkahwinan ke 21....

Assalamualaikum....

Alhamdulillah, sudah jauh kaki melangkah.. sudah lama tangan berganding menghadapi suka duka, susah senang, menghadapi onak duri &segala ranjau untuk membina apa yang ada sekarang....

Rasanya bagaikan baru semalam saya & suami tercinta diarak penuh bermakna. Rasanya baru semalam suami menggenggam erat tangan tok kadi menerima akad. Rasanya baru semalam dahiku dikucup suami sebagai tanda kasih sayang cinta kami.....

Kebetulan ulangtahun kali ini kami terpisah oleh jarak yang jauh. Saya berada di kampung saya menziarahi mak abah. Berulang alik sekitar kampung mengembalikan nostalgia lama bersama suami. Banyak tempat2 kenangan yang saya lalui mengingatkan saya pada kenangan lama bersama suami.

Sekolah yang menemukan kami, rumah keluarga angkat suami yang membuatkan saya jatuh cinta pandang pertama padanya, rumah sewa suami yang saya & beberapa rakan yang nakal selalu datang bertandang membuatkan suami berada dalam keadaan malu & serba salah melihat kenakalan kami datang ke rumah sewa bujangnya. Tapak rumah lama keluarga yang menyatukan hati kami. Stesen keretapi Segamat yang menjadi tempat kami keluar sekali sekali makan satay... ( abang... rindunya kat abang! )...

Dalam keadaan sekarang, semua kenangan ini menambahkan lagi kasih sayang & cinta saya padanya. Alangkah bagusnya kalau kami sama2 dapat menikmati kenangan indah ini bersama2. Namun apakan daya, suami ada komitmen lain di Pulau Mutiara....

Semoga dengan berjauhan bersempena hari bermakna buat kami ini, kami akan sama2 bermuhasabah diri sendiri. Semoga kami akan dapat menilai cinta luhur antara kami yang selama ini telah mampu menghadapi apa saja badai yang melanda. Selagi boleh akan kami pertahankan demi cinta, anak2 & rumahtangga yang kami bina dengan keringat & airmata ini.

Bukan mudah kami membina apa yang ada sekarang. Tapi saya yakin jika hendak meruntuhkannya memang mudah. Semoga dengan kasih sayang & cinta kami yang semakin utuh sekarang ini, kami masing2 akan dapat cahaya baru bagi membina & mempertahankan rumahtangga kami.

Walau saya bukan isteri pilihan yang diidamkan selama ini, namun saya yakin pada diri saya bahawa saya telah melakukan yang terbaik, semampu mungkin... saya menerimanya seadanya, namun jika saya masih belum sempurna, masih belum mampu membahagiakannya itulah bukanlah daya saya.. hanya padaNya saya serahkan...

Saya hanya mampu berdoa, apa yang kami bina ini akan berkekalan...


nostalgia ulangtahun ke 20

Tiada ulasan: