New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

25 Mac 2010

Bila Sudah Cinta


Assalamualaikum.....


Orang kata bila sudah cinta, manusia sanggup buat apa sahaja. Yang baik atau buruk, yang salah atau betul, yang halal atau haram.


Namun bila cinta yang diiringi dengan kasih sayang yang suci, ikhlas pada diri masing2 pasti kita akan pastikan apa yang kita buat tidak bertentangan dengan naluri akal manusia, hukum hakam yang Allah tetapkan.


Kasih sayang, saling menyintai & bahagia yang bagaimanakah yang dicari manusia andainya ianya diselangi dengan norma2 luar batasan hukum akal.


Andainya cinta & kasih sayang yang dicari hanya disulami dengan perasaan nafsu yang ditunjangi bisikan syaitan yang bersumpah menggoda manusia hingga akhirnya. Apakah makna cinta yang disemai itu.


Dalam cinta tiada paksaan. Cinta tidak boleh dipaksa. Ianya sesuatu yang amat murni, suci & indah untuk dikenang & dihayati. Tanpa cinta yang telah dihilangkan hidup tidak membawa apa2 makna.


Andainya cinta yang dipupuk telah pergi bagai dibawa angin lalu,biarkan ia pergi. Andai cinta yang dipupuk itu benar2 ikhlas, ianya pasti akan hadir semula tanpa paksaan. Redho sahaja dengan apa yang ada. Dalam memupuk cinta, belajarlah menerima seadanya dengan apa yang ada...


Ketahuilah setiap manusia tidak sempurna......



Tiada ulasan: