New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

20 Oktober 2009

MaMa MoDeN.. Dikunjungi Peminat&Pembaca Misteri

Assalamualaikum.....

Sejak akhir2 ini blog kerdil kesayangan saya ini dikunjungi 'peminat & pembaca misteri'. Pembaca yang bersembunyi disebalik bayang2 sendiri.

Terima kasih saya ucapkan diatas kesudian mengunjungi. Bacalah, hayatilah jika sudi. Yang baik jadikan teladan, yang tidak baik jadikan sempadan.

Cuma saya berharap baca, hayatilah sehingga habis. Bacalah dengan mata hati, bukan membaca dengan membuta tuli.

Bacalah dengan penghayatan, bukan dibaca dengan pengkhianatan.

Bacalah sehingga keakar umbi, bukan dengan penuh rasa dengki.

Bacalah dengan penuh teliti.. dari rasa kekesalan sehingga rasa kasih sayang dalam setiap catatan.

Jangan disemai rasa benci sebaik habis catatan dihayati.

Jangan dilahir rasa kesal dihati sebaik catatan habis ditatapi.

Jangan diragui kasih sayang dihati sebaik mengetahui apa yang lahir dari hati.

Jika semua itu terjadi, saya juga tak peduli...

Nak datang, datanglah lagi...

Kalau tidak silalah pergi...

Ada saya peduli!

2 ulasan:

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

marah nampaknya...
si pengunjung pun memang pelbagai ragamnya...

delete je lah yang tak berkenan kat hati

MaMa MoDeN berkata...

salam cikgu,
hehehe saja jer tu..
bkn marah, skadar peringatan..
peringatan pd yg empunya diri.

ksal pd sikap mnusia yg tak mnilai kbaikan yg ada, hnya mmandang kburukan sekelumit cuma..

hehehe post tu dituju pd yg mbaca scara misteri tulah cikgu...