New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

05 Jun 2009

Nasi Ambang Pulau Pinang

Assalamualaikum....

Seperti yang dimaklumkan beberapa hari lepas, akhirnya terhasillah nasi ambang versi saya. Fuhh! Berpeluh juga saya menyediakan beberapa jenis lauk pauk untuk hidangan nasi ambang ni.


4 ulasan:

myfr3ak berkata...

Wahaha, ingatkan sini (banting) je ade..kat penang pun dah muncul eh!

ARIFF BUDIMAN berkata...

Orang Jawa pasti tak pernah lupa nasi ambang. Lama tak rasa.
Anak Jawa yang teringin

MaMa MoDeN berkata...

pantun to saudara budiman:

pucuk pauh delima batu
anak sembilang ditapak tangan
sungguh jauh beribu batu
adat resam dilupa jangan

nasi kandaq nasi kerabu
dimakan orang dimana saja
kalau teringin nasi ambang
silalah kerumah nanti bsama org baru

MaMa MoDeN berkata...

salam to adi:

yer nasi ambang versi penang.
ni kalau buat kenduri kat penang hidangan nasi ambang sure kena kutuk ngan org penang hehehehe.

tapi org penang yg merantau pasti takkan pelik dgn adat resam org lain kan....

apapun rasa teringin nak makan nasi ambang dah terlerai dgn hidangan famili mama semalam. sampai sengkak2 perut masing2 makan nasi ambang ramai2 dlm talam.