New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

01 Jun 2009

KuRasa DiriKu Begitu Berharga


Assalamualaikum.....



Semasa saya aktif dalam jemaah dahulu, bertemu dengan pimpinan2 diperingkat tertinggi samada pimpinan muslimat ataupun pimpinan muslimin adalah perkara biasa. Boleh dikatakan saban minggu saya akan bertemu dengan pimpinan bila ada program2 yang diadakan samada diperingkat Kawasan, Negeri ataupun Pusat.



Pada awalnya dahulu saya rasa agak malu bila berhadapan dengan mereka. Rasa diri amat kerdil, bagai langit dengan bumi ataupun bagai enggang & pipit bila bersama mereka.



Semasa pertama kali saya dipilih sebagai Perwakilan ke Muktamar Pusat mewakili Dewan Muslimat, saya rasa begitu teruja walaupun agak takut.



Semasa mesyuarat diadakan diantara perwakilan, saya bermesyuarat bukan dengan calang2 orang. Antara yang berhadapan dengan saya di meja mesyuarat adalah Ustazah Hajah Jamilah Ibarahim yang ketika itu menjadi Ketua Muslimat Pusat, Dr Lo'Lo' Dato' ghazali, Dr Mariah Mahmud, Dr Halimah Ali, Ustazah Kalthom Osman, Ustazah Azizah Khatib Mat, Ustazah Siti Zailah, Puan Mastura Mohamad & ramai lagi yang bergelar Ustazah & Dr.



YaAllah! Berada dikalangan mereka ketika itu rasa diri saya amat kerdil sekali. Saya hanya mengambil tempat disudut2 bilik mesyuarat itu. Tapi seluruh badan saya menjadi semakin sejuk bila mereka yang punya nama besar itu memanggil saya dengan amat mesra supaya duduk dekat dengan mereka.



Hati saya bertambah kecut pabila semasa kami sedang bermesyuarat, tiba2 Yang Berbahagia Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak iaitu isteri Tuan Guru Dato Nik Aziz Nik Mat masuk kebilik mesyuarat. Selesai mesyuarat, semasa sedang mereka bersembang2, saya memang tak tahu nak buat apa ketika itu. Tetapi isteri Tuan Guru dengan selamba sambil bersembang dengan nama2 besar tadi turut menyapa saya bertanya khabar, berkenalan dan yang paling saya terharu beliau hanya membahasakan dirinya " Kak Yah" sahaja.



Dan lewat dinihari tadi, saya semakin terharu, teruja bila membuka blog Dr Halimah Ali, ADUN Selat Kelang yang juga Exco Selangor merangkap Exco Dewan Muslimat Pusat, bilamana saya melihat blog kerdil saya dipautkan dilaman blognya.



Bagi orang lain mungkin ini perkara biasa, tapi bagi saya ianya amat berharga. Membuat saya semakin rindukan sahabat2 lama saya.



Entah Dr masih ingat saya atau tidak yang mungkin hanya dipandang sepintas lalu sahaja ketika waktu dulu, tambahan lagi setelah kejayaan yang dicapai sekarang.



Apapun itulah sifat pimpinan berjiwa Islam yang berjuang atas dasar Islam. Tiada perbezaan jawatan antara mereka. Bila bergaul kita yang dibawah dilayan samarata. Cuma sebagai orang bawahan kita kenalah pandai membawa diri.



Terima kasih Dr Halimah, semoga Dr terus sukses dalam perjuangan......




ini blog dr halimah, yg saya bulatkan tu blog saya dipautan blognya


saya bersama sahabat2 seperjuangan peringkat negeri & pusat dalam satu program di Taman Melewar


Tiada ulasan: