New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

18 Mei 2009

Cikgu Oh! Cikgu.....



Assalamualaikum.....


Sempena Hari Guru baru ini, saya berkesempatan menghantar mesej2 ucapan Selamat Hari Guru kepada beberapa orang Cikgu2 yang terpilih. Bukan apa, save bajet kredit... sesak sikit lani.....so saya pilih2 sahaja.


Ada yang membalas dengan ucapan terima kasih, ada juga yang membalas semula dengan ucapan Selamat Hari Guru, walaupun saya bukan seorang cikgu....


Apa yang ingin saya kongsikan adalah balasan mesej dari seorang cikgu....


" Byk dpt BUNGA? * Tanda tugas guru mengharumkan dunia. Dapat PENDRIVE? * Tanda itu GURU DATA. Dpt PEMADAM? * Tanda guru sentiasa membetulkan yg dusta. Dpt MESEJ? * Tanda guru sentiasa di ingatan! Dapat BANTAL? *Tanda guru sentiasa TIDO! *Selamat Hari Guru*"


Dalam kita sentiasa memuliakan tugas seorang guru, adalah diharapkan mesej ini tidak diperpanjangkan sebagai ucapan pada semua guru2.


Harap juga tiadalah lagi guru2 di zaman ini berperangai seperti Cikgu Saari dalam filem P.Ramlee, Masam Masam Manis.


Harap juga semua cikgu2 di Malaysia ini menjalankan tugas dengan penuh komitmen, bertanggungjawab, penuh dedikasi pada amanah yang diberi.


Menjadi contoh yang baik kepada anak2 murid dengan berperibadi mulia, walaupun anda juga adalah manusia biasa, sekurang2nya jagalah nama baik sebagai seorang cikgu yang akan menjadi contoh tauladan kepada anak2 didik.


Elakkan pertelingkahan sesama cikgu, elakkan juga tabiat mengadu domba sesama sendiri. Jangan diibaratkan guru kencing berdiri, nanti murid2 akan kencing berlari.


Walau siapapun anda dimata masyarakat, hakikatnya perlu dipelihara tugas murni seorang insan bernama Cikgu.


Terima kasih kepada semua Cikgu2 yang mengajar, mendidik saya. Terima kasih juga kepada semua Cikgu2 yang mengajar & mendidik anak2 saya.


Jasa Mu Cikgu akan sentiasa di kenang.....



1 ulasan:

hentian berkata...

ibu_suri, ahad lepas dapat berjumpa dengan cikgu masa dia tingkatan dulu. boleh baca kisahnya dalam posting terbaruku.

satu-satunya cikgu yg masih dia hubungi hingga kini.