New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

05 Januari 2009

Kembali ke Destinasi.....

Assalamualaikum....


Hari ni semua dah kembali ke destinasi masing2.... seawal pagi lagi rumah ni serta merta menjadi sunyi sepi tak seperti sebulan yang lalu................


Dua hari yang lalu.....


3 Januari 2009 ....


Hari yang amat sibuk. Pagi2 lagi semua orang di rumah sibuk bersiap untuk ke destinasi masing2. Tata bersiap untuk kembali ke UPSI, kak uda bersiap untuk kembali ke asrama Maktab Mahmud Bandar Baharu, kakak bersiap untuk ke hari Orentasi Pra Sekolah di Sek Keb Tanjong Tokong.


Oleh kerana program yang bertembung saya & suami bahagikan tugas menghantar anak2 tersayang ke destinasi masing2. Tata dihantar oleh baba ke KTM Butterworth di temani kak uda & kak cik sahaja. Kemudian mereka akan terus ke Maktab Mahmud Bandar Baharu menghantar kak uda. Manakala saya & angah akan menemani kakak ke Orentasinya. Kak tih akan tinggal di rumah menjaga Nin. maaflah tata & kak uda, kali ni mama tak dapat menemani kalian seperti biasa, sebab kakak tak mau pi ke orentasinya tanpa mama.


4 Januari 2009....


Sehari lagi hari yang sibuk. Giliran kak tih mendaftarkan diri di Sek Men Keb Telok Bahang. Walaupun bersiap seawal pagi tapi oleh kerana ramai yang turut serta menhantar kak tih ( kak cik, kakak, Nin ) turut serta bersama saya & babanya maka kami terlewat juga sampai di Telok Bahang. Ketika sampai taklimat sedang dijalankan. Hari orentasi berjalan serentak dengan pelajar2 aliran biasa. Selepas taklimat baru pengurusan pelajar Kelas Aliran Agama (KAA) ke asrama dimulakan.


ALHAMDULILLAH, ok juga asrama di Sek Men Keb Telok Bahang ni. Semua kelengkapan dilihat amat selesa untuk pelajar2. Hanya lapan pelajar di tempatkan dalam sebuah bilik yang amat luas & selesa. Bilik air juga disediakan didalam bilik. Walaupun semasa taklimat diberikan terdapat banyak juga masalah displin yg diutarakan oleh guru terhadap pelajar2 di SMKTB ini saya berharap kak tih dapat menyesuaikan diri & pandai menjaga dirinya.


Kak tih dapat sebilik dengan kawan lamanya sebelum berpindah ke Sek Keb Tanjong Tokong ni. Umi & baba beliau juga berkawan baik dengan saya & suami. Wan Aiman Nabila ( kak ngah ) berkongsi bilik dengan kak tih, mereka dok sebelah2 katil. Harap mereka dapat berkawan dengan baik dan menjaga diri antara satu sama lain.



Dan hari ini 5 Januari 2009....


Akhirnya selepas suami, 2 orang puteri saya, kak cik & kakak bertolak ke sekolah yang tinggal hanyalah saya, angah & Nin. Wah amat sunyi sekali saya rasakan, tambahan lagi bila Nin masih nyenyak tidur. Masih terdengar2 hiruk pikuk rumah ni selama sebulan lebih. Sampai malam tadi saya terlupa bagaimana nak masak nasi dalam kuantiti yg sedikit. Maklumlah selama sebulan lebih ni nasi yang dimasak penuh seperiuk, lauk yang dimasak penuh sekuali, gulai yg di tumis penuh seperiuk. Meja makan penuh dengan rakyat hingga perlu ditambah kerusi tambahan. Pertengahan tahun ni angah pula akan pergi meninggalkan rumah jika dapat tawaran masuk ke mana2 IPT selepas keputusan SPM nya keluar. Bertambah sunyi le rumah saya, kehidupan saya selepas ini.


Apapun sebagai ibu saya sentiasa redhakan pemergian cahayamata buah hati saya kemana pun mereka pergi demi menuntut ilmu demi masa depan mereka. Tapi yang pasti selama ketiadaan mereka yg lain, (tata, kak uda & kak tih ) buah hati saya yang masih dirumah ni ( angah, kak cik kakak & Nin ) termasuk baba mereka ( yg ni buah hati saya yg paling saya sayang, kalau yg sorang ni tak ada dirumah lagi hidup saya kesunyian, makan tak kenyang....tidur tak lena....mandi tak basah heheheeh). Mereka nilah yang akan menjadi penawar suka duka saya.


mama sayang kalian semua....



Tiada ulasan: