New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

10 Januari 2009

Assalamualaikum....



Hari ini sudah 2 minggu bumi Palestin, Semenanjung Ghaza dibom, dimusnahi oleh Israel Laknatullah. Saudara seislam kita di bunuh dengan kejam tanpa perikemanusiaan oleh syaitan bertopeng manusia. Amat sedih bila nyawa saudara seislam kita disana tidak lagi ada harganya lebih2 lagi kanak2.


Pada mulanya saya berat nak mengulas perkara ini walaupun jauh dihati kecil saya amat bersimpati. Apalah daya seorang saya untuk membantu mereka selain doa yang berpanjangan agar segalanya selesai dengan segera.


Saya tak berdaya melakukan apa2 sedangkan kuasa2 besar dunia pun tak mampu membantu saudara kita disana. Hidup mereka diperkotak katikkan, nyawa mereka diibaratkan amat murah semurah pepasir ditepian jalanan.


Tapi tiba2 hari ini saya rasa terpanggil selepas menonton secara tak sengaja rancangan Nasi Lemak Kopi O di saluran TV9 pagi tadi.


Pengantara yang tidak asing Saudara Mohd Aziz Desa bersama tetamu jemputan Dato' Mukhris Tun Mahathir serta Kak Anita Sarawak & suami bangsa AMERIKA nya Abang Mahadir.


Mereka membicarakan tentang sokongan boikot kepada barang2 Amerika secara keseluruhannya. Secara peribadinya saya amat menyokong pemboikotan ini. Tapi adilkah hanya jika kita rakyat biasa yang tidak berkeupayaan apa2 ini sahaja yg memboikot sedangkan pihak berkuasa, pihak pemerintah tidak mengambil serius.


Dalam rancangan tersebut ada disebut minta rakyat Malaysia sokong boikot barang2 dari Amerika, jangan tonton rancangan Amerika, jangan guna barang2 Amerika, jangan dengar lagu2 Amerika dan sebagainya yang berkaitan dengan Amerika, silap2 pun patutnya cakap juga jangan kahwin dengan orang Amerika..... kalau dah kahwin perlukah bercerai?? hanya sebab nak boikot Amerika?? Kesimpulannya diakhir slot pengantaranya berkata rupanya bila nak boikot ni baru perasan rupa2nya dikeliling kita ni dipenuhi barang2 dari Amerika.



Saya ambil contoh mudah sahaja iaitu rokok. Orang yang beria2 berdemontrasi, membantah Israel & Amerika, membakar bendera2 Negara Yahudi Jahanam tersebut serta membakar gambar pemimpin Barat, ( disini saya tak maksudkan Tn Guru Nik Aziz Nik Mat ), cuba tanya mereka adakah mereka merokok atau tidak???


Saya pernah di serang oleh "seseorang" semasa ramai penduduk Malaysia memboikot barang2 dari Belanda tidak lama dulu. Kebetulan anak saya susunya berjenama Dutch Lady. Saya akan membeli stok susu ini di Tesco @ Giant ketika pasaraya besar ini menawarkan harga yang murah. Susu Dutch Lady 123 ni sekarang berharga RM27 berbanding dulu dalam RM22 sahaja. Dan pasaraya ini kadang2 menawarkan harga semurah RM19 setiap pek 1kg.


"Seseorang" ini menyerang saya dengan syarahan yang berapi2, membuak2 amarahnya pada saya seperti ketika itu saya ini amat jahil orangnya. Macam2 perkataan yang dikeluarkan pada saya sehingga saya hampir2 menitiskan airmata. Apa boleh buat sebagai isteri mithali (hehehehe masuk bakul angkat sendiri ) saya berusaha membantu suami mengawal bajet setiap bulan agar belanja kami mencukupi setiap bulan jadi jika ada barang2 yang ditawarkan murah saya akan cuba dapatkan. Kita rakyat biasa bukan ada elaun beli barang2 macam menteri2 kat Malaysia ni.


"seseorang" ini seakan tidak mahu menamatkan rasa amarahnya pada saya kerana tidak memboikot barang2 dari Belanda, dalam keadaan saya tak mampu menerangkan ketidakmampuan kami pada dia tiba2 dengan semangat yang masih berapi2 marahkan Belanda "seseorang" ini dengan selamba mengeluarkan sebatang rokok dari kotak rokoknya yang diambil dari poket bajunya.


Saya terus jadi meluat dengan perangainya dan tiba2 perasaan bersalah saya yang tadinya kerana membeli susu Dutch Lady 123 buat anak saya terus berkurangan. Kerana bagi saya, saya terpaksa mengorbankan rasa benci pada Belanda ketika itu kerana susu yang ditawarkan ketika itu dengan harga lebih murah demi untuk bajet keluarga tapi "seseorang" tadi tidak pun mengorbankan rokoknya yang sememangnya digunakan untuk membeli butir2 peluru, bom2 Israel untuk orang2 islam di Palestin & Negara Islam lain. Lagipun tidak ada satu pun faedah yang dia dapat dari hisapan rokok tersebut selain membuatkan dia pun jadi pembunuh macam Israel. Saya ingin sangat katakan pada dia ketika itu " P LAH MABUK, BLAH LAH LU!' Tapi sebagai perempuan melayu terakhir tak tegamak saya bersikap tidak sopan pada LELAKI BIADAP macam dia.................




gambar2 akibat kekejaman Israel ihsan dari sahabat web

2 ulasan:

Luth Textile berkata...

hi..
assalamualaikumm..
untie, saya linkkan blog ini di komuniti bloggers penang ya..

mama moden berkata...

wasalam for Luth Textile...
thanks baca blog saya tapi boleh detail sikit sape ni?
thanks