New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

21 Disember 2008

Selamat Pengantin Baru






Assalamualaikum....

Selamat Pengantin Baru kepada kakak ust Khairul, dari Sek Keb Tanjong Tokong yang melangsungkan perkahwinan pada 20 disember 2008 semalam. Semoga rumahtangga yang dibina aman bahagia kekal sejahtera sehingga ke akhir hayat. Khabarnya pengantin perempuan pernah belajar di Mesir, beliau juga sahabat kepada sepupu suami saya yang bernama Nurul Huda (anak cik jah dr Kedah). Dah lama tak jumpa kak Nurul&cik tapi jumpa di rumah kenduri semalam.


Cik Jah antara insan yang banyak memberi sokongan pada saya sewaktu mula2 berkahwin dengan suami dulu. Al-maklumlah di awal perkahwinan saya bukan menantu&ipar pilihan maka banyak halangan, cabaran&dugaan yang saya hadapi dalam berhadapan dengan kerenah mertua. Cik Jah antara saudara yang banyak menyabarkan saya dalam segala hal...terima kasih cik...


Apapun saya bersyukur berkat kesabaran saya yang penuh dengan keringat&airmata akhirnya saya merasa diterima dengan seadanya oleh keluarga mertua&ipar duai. Ayahanda&bonda mertua tercinta akhir hayatnya di tangan saya. Maknanya saya turut menabur sedikit bakti menjaga mereka di akhir hayat mereka, walaupun ada beberapa pihak yang mempertikaikan sedikit khidmat bakti yang saya sumbangkan. Saya tak mengharapkan pujian orang dalam berbakti pada mereka dahulu, yang penting dengan sedikit sumbangan saya pada mereka akan memberi contoh teladan yang baik pada anak2 saya. I'ALLAH....


ALHAMDULILLAH walaupun ayahanda bonda mertua telah pergi menghadap ilahi tapi kasih sayang saya&keluarga bersama ipar duai tetap terjalin mesra. Terima kasih buat ipar duai yang akhirnya menerima saya disisi mereka dalam suka mahupun duka. Saya percaya kesabaran banyak hikmah&nikmatnya. Terima kasih kak tih, abg hashim&anak2 yusro&suami wan&huda. Kak cik, allahyarham abg bakar&anak2 fairuz, fariza&suami ramli serta anak2nya, faridah&suami asri serta anak2nya, fadilah&suami, fadli&isteri serta anak, sikembar farhana&fazlina. Kak wa, abg dahlan&anak2 hanim&suami norimy serta anaknya wafa, hariz&isteri aemy serta anaknya aira. Kak siah, abg hasan&anak2 nasir&isteri siti zainab serta 2 anak mereka, hidayah, nazri. Kak salmah, abg man&anak2 allahyarham firdaus, syukri, afifah, awatif, alia. Abg dee, kak fauziah&anak2 fathee&isteri serta anak, fikri, fahmi, fathul, siti. Kak midah, abg azmi&anak2 amir, ali, amni, arif, amjad. Semoga kasih sayang kita sekeluarga berpanjangan selagi hayat dikandung badan.


ermmm dah jauh rupanya saya mengenang kisah silam saya yang penuh suka&duka. Dari sebuah perkahwinan meleret2 pula kenangan dimasa silam. Tak apalah sesekali mengimbas kenangan lalu pasti akan jadi iktibar dimasa depan....kan!


Sempat juga saya, tata, kakak&nin berposing bergambar didepan rumah pengantin (yang dibelakang baju hijau tu kak cik, mulut dia tengah penuh dengan coklat rumah kenduri hehehe). Tapi tak dapat ambil gambar dengan pengantin sebab pengantin tengah sibuk menyambut pengantin lelaki. (tengok pengantin berarak ishh..ishh..ishh terkenang semasa dulu.....). Tak apalah zaman saya dah berlalu hampir 20 thn yang lalu. Walau suami saya masih ada peluang sebab ada 3 kuota lagi tapi jangan sesekali dia mencuba.... abang, kita tunggu anak2 kita jer naik pelamin nanti ok! masa tu boleh ler kita tumpang tahkta depa sat bersanding sekali lagi.. Last warning yang pertama ni, jangan sesekali cuba2 berangan ayang tak rela!

3 ulasan:

tata berkata...

waaa,
knpa letak gambar ni?
comotnya diriku..huhu

Tanpa Nama berkata...

yg brkace mate tu single ke????

Tanpa Nama berkata...

hoho,
sapa yg nakal tnya mcm ni, ni?

meh nk tlg jwb kn..
yg berkaca mata tu...
err..

errr...

zzzz