New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

20 Januari 2011

Tahniah Sahabat... Semoga Beroleh Kejayaan!!


Assalamualaikum...


Bangun pagi tadi sambil berjalan ke bilik air untuk mandi & bersiap ketempat kerja, saya mendengar berita radio jam 9 memaklumkan tentang calon2 bertanding PRK Tenang Segamat Johor darul Takzim, negeri kelahiran saya, kampung saya....

Sewaktu diumumkan calon dari PAS saya mengalirkan airmata kegembiraan apabila mendengar nama Puan Normala Sudirman disebut sebagai calon.

Tahniah sahabat... dirimu sudah berada hingga tahap ini. Diberi kepercayaan oleh seluruh kepimpinan memikul satu tanggungjawab yang amat berat. Berada dalam jemaah muslimat pun sudah begitu besar tanggungjawab & amanah yang kita galas, inikan pula berada didalam kelompok masyarakat yang perbagai bangsa, agama, budaya & latar belakang politik tentunya.

Menjadi wakil rakyat, dirimu bukan sahaja mewakili satu jemaaah, tetapi mewakili seluruh masyarakat setempat baik yang memberi undi atau pun pada yang tidak.

Masih saya ingat ketika sama2 menghadiri muktamar dahulu, setiap kali antara kami selesai memberi ucapan mewakili negeri masing2, kami akan berhubung melalui telefon untuk memberi ucapan tahniah atas ucapan bernas masing2...

Ketika saya doberi kepercayaan mewakili Dewan Muslimat PAS Pusat membawa usul , sebaik habis ucapan saya, saya menerima mesej tahniah dari beliau. Begitu juga ketika beliau mewakili Negeri Johor menyampaikan ucapan penangguhan, saya yang tidak hadir ke muktamar pada tahun itu, sekadar melihat ucapannya dilaman web segera menghubungi beliau menyampaikan ucapan tahniah atas ucapan. Setiap kali muktamar atau program membabitkan seluruh negeri kami pasti akan bertemu antara satu sama lain.

Kini sudah lebih 6 tahun kami tidak pernah berjumpa lagi. Saya percaya dia masih aktif hingga kini. Entah dia masih ingat pada saya atau tidak!!

Semoga berjaya Puan Normala Sudirman....


Tiada ulasan: