New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

17 Ogos 2010

Menyepi Bukan Bererti Tiada....

Assalamualaikum...

Salam Ramadhan buat semua rakan2 blogger. Sudah lama tidak bersua dialam blogger ni kan... Mama Moden ada menulis tapi sekadar draf ( nak buat novel atau cerpen nanti kononnya ) hehehe perasan je lebih...

Benarlah orang kata patah tumbuh hilang berganti. Bila dah ada gading bertuah tanduk tidak berguna lagi. Sejak berfacebook disitulah Mama Moden menghabiskan masa bersama rakan2 baru. Meluah rasa & bersembang, namun blog Mama Moden ini tetap dalam ingatan sebenarnya.

Bermacam kisah suka duka pahit manis tawa tangis yang Mama Moden lalui sepanjang masa menyepi dari dunia blog ni. Banyak yang telah berubah dalam sekelip mata, cuma dalam kehidupan Mama Moden, cuma sekelip mata. Bagaikan melalui sebuah mimpi dalam lena yang panjang. Namun Mama Moden sedar apa yg berlaku bukan sekadar mimpi tapi sebuah hakikat & realiti.

Walaupun pada hakikatnya pada pandangan mata orang Mama Moden kelihatan kuat, tabah & sabar dalam melalui dugaan & ujian yang Allah berikan tapi hanya Allah yang mengetahui apa yg Mama Moden rasakan. Namun jika ini takdir yang Allah sudah tetapkan buat Mama Moden, akan lalui juga walau dengan cara yang tersendiri...

Menyintai tidak bermakna memiliki sekujur dirinya. Yang penting memiliki hati & perasaannya. Jika itu pun sudah tiada mungkin ada hikmah disebaliknya...

Semoga dengan ketenangan yang Mama Moden harapkan dengan penghidupan baru ini akan memberi hikmah dalam hidup Mama Moden.

Salam Ramadhan & kemaafan buat semua...



3 ulasan:

Insan Marhaen berkata...

sabar dan kentalkan jiwa. sesungguhnya dunia ini hanya sementara. jadinya sasaran kita ialah akhirat.

lain padang padang lain belalang. lain orang lain masalahnya.

bukan semua milik kita itu akan kekal milik kita seorang.

apapun tuhan kita adalah yang sama, itu juga...

Shifu67 berkata...

tinggal blog... pasal bz kat FB le tu

latifahgb berkata...

sedih baca blog mama moden..seperti ada yang tersirat je...