New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

30 Oktober 2009

Sehati Berdansa... Hendak Seribu Daya..Hargai & Yakini Diri Sendiri

Assalamualaikum.....

Saja nak sembang pasal hiburan sikit. Saya ikuti Program Sehati Berdansa sejak dari musim pertama lagi. Mula2 dulu memang nak mengundi, selain seronok lihat pasangan suami isteri yang seakan sehati sejiwa dalam program tu, niat dihati boleh juga menderma pada persatuan yang mereka wakili. Tapi entah kenapa tiba2 niat nak mengundi tu tak menjadi sebab ada orang kata kalau kita dah mula mengundi2 macamtu, nanti tak henti2 ada mesej kat telefon kita. 

Boleh dikatakan, saya tak pernah miss ikuti Detik Sehati Berdansa, Malam Sehati Berdansa hinggalah Debaran Sehati Berdansa musim 1 & musim 2. Malah ulangtayang pun saya tengok berualangkali sampai kena warning oleh suami & anak sulung saya.

Saya rasa tak salah pun saya tengok, bukan saya tengok cerita2 lucah pun. Saya taklah tengok sampai melalaikan saya dari tanggungjawab pada Allah, pada suami & anak2. Saya tengok sekadar seronok tengok pasangan2 tu Sehati Berdansa. Terpulanglah pada pandangan orang lain.

Tetapi sejak musim ke 3 ni, saya tak berpeluang langsung nak ikuti. Dari episod pengenalan hinggalah bermulanya program minggu lepas. Bukan tak nak tengok, tapi tv & remote Astro saya bermasalah. Membuatkan saya hilang mood nak alih2 siaran atau tengok info.

Tapi siang tadi, jam 12 tengahari saya dapat tengok Malam Sehati Berdansa 3 minggu pertama. Saya tak heran sangat kebolehan pasangan lain di malam tu. Dengan badan yang lansing, kecil molek rasanya tiada masalah mereka mengikuti latihan yang diberikan koreografer. 

Tapi saya memang terpegun dengan keupayaan Enot & pasangannya Zainul Abidin. Dengan mempunyai badan montel macam saya, tentulah bukan mudah Enot nak menggayakan tarian yang diberi. Melihat beliau melakukannya dipentas pun kita dapat merasakan bersungguh2nya Enot melakukan tugasan.

Yang kagumnya tentulah semangat Enot, dia tentu dah fikirkan risiko keterlibatannya dalam program realiti tarian seperti itu dengan badannya yang begitu.

Saya tak langsung melepaskan pandangan saya sepanjang Enot & suaminya menari. Nampaknya musim ni pasangan Enot adalah pasangan pilihan saya. Tak kisahlah samada mereka akan menang atau tidak, tetapi sebagai mewakili orang2 berbadan tembam bagi saya Enot sudahpun menjadi Juara Sehati Berdansa.

Tahniah & syabas Enot, kita memang kena hargai diri kita sendiri. Terima diri kita sendiri seadanya. Jangan pedulikan pandangan orang lain tentang kita. Hanya kita yang memahami diri kita sendiri.

Tiada ulasan: