New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

26 Oktober 2009

Apa Khabar Dik Un?

Assalamualaikum.....


Ada sahabat2 yang bertanya saya, apa khabar Dik Un yang saya kisahkan ceritanya di catatan saya sebelum ini?


Sudah sihatkah Dik Un? Masih di hospitalkah Dik Un? Sudah bolehkah Dik Un menyesuaikan diri, menerima nasihat keluarganya?


Entah, saya tidak pun berhubung dengan sesiapa di kampung untuk mengetahui kisah Dik Un, kesihatan Dik Un.


Baru ni semasa berjumpa Pak Tam Wat ketika beliau datang berkunjung ke rumah baru kami di Sungai Petani pun, saya tidak bertanya seperti selalu.


Saya hilang semangat, hilang minat untuk ambil tahu. Bukan sudah tidak sayang pada Dik Un, bukan sudah hilang kerisauan akan keadaannya tapi entahlah.


Masih terngiang2, terbayang2 dimata, dikotak fikiran saya yang mengatakan saya ini bukan siapa2 dalam keluarga besar suami saya. Masih terasa ungkapan ' ORANG ASING".....

Adakah saya pentingkan diri dengan merasa, menghasilkan perasaan demikian? Entah, mungkin saya semakin tua agaknya. Jadi cepat sensitif dengan perkara2 begini walhal sejak sekian lama saya tak kisah apapun pandangan mereka pada saya. Ataupun mungkin saya semakin tamak & leka dengan kasih sayang mereka. Saya menyangka saya disayangi dengan sepenuh hati selama ini. Rupanya saya syok sendiri. 

YaAllah, tabahkan hati hambaMu yang kerdil ini untuk meneruskan liku2 perjalanan yang mendatang. Tebalkan iman kesabaran hambaMu ini lagi hingga ketahap yang lebih kental dari sekarang & yang sebelum2 ini.... Amin


kisah dik un 1

kisah dik un 2




Tiada ulasan: