New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

17 September 2009

Kami Redah Tanpanya....

Assalamualaikum.....

Lokasi : Sepanjang Perjalanan ke Jeti, Ibu menghantar anak balik ke asrama.

Suspek : Ibu & Anak

Mangsa : Sebuah Topi Kaledar

Masa : 3.30 petang

Ibu : pot pet pot pet... bla bla bla

Anak : pot pet pot pet ... bla bla bla

Sambil menunggang motor menuju ke destinasi

Tiba2....

Anak : Ma,  K_k U_a  tak pakai topi!

Ibu : Hah! Biar betul... ke tinggal kat kedai minyak tadi?

Anak : Taklah, memang tak pakai.. lupa!

Ibu : Nak patah balik ambik ke? Dah jauh ni, dekat nak sampai jeti...

Anak : Entah, tak apa kot!

Ibu : Oklah, kita redah jerlah... Bacalah apa2 jangan sampai selisih ngan polis!

Syukurlah, akhirnya hingga sampai kedestinasi tiada kejadian yang tidak diingini berlaku. Tapi cemas juga! 

Moral : Jangan lupa lagi pakai topi kaledar naik motor, ANDA MAMPU MENGUBAHNYA!

4 ulasan:

ain fathihah berkata...

lawaklah kak uda boleh terlupa topi plak..hehe

kakcikseroja berkata...

Assalamu'alaikum.. Selamat Hari Raya buat June dan keluarga.. berhati-hati di jalanraya, tau :)

(Kakcik pun pernah sampai ke ofis tanpa memakai helmet - bukan sengaja, tapi terlupa)

myfr3ak berkata...

Hehe, macam mana la sampai boleh lupa mama..? Kalut kot..takpun ralit.. Alhamdulillah la tak jadi apa-apa..

MaMa MoDeN berkata...

Salam..
Dia over seronok dapat juga baju raya yg dia berkenan kot. Jenuh cari smpai SP, Kamdar.. last2 jumpa di Bazar Chowrista.

Yg lawaknya selamba je pulak tu dia bgtau tak pakai topi. Tp sebab hantar smpai jeti jer mama gagahkan jugalah teruskan pjalanan, malas nak patah balik ambil topi.

Alhamdulillah masa ke jeti tu tak jumpa polis&tak ada apa2 yg blaku. tapi masa balik, mama selisih juga dgn 2 biji kereta peronda...