New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

29 April 2009

Tak Kisah....



Assalamualaikum....

Wah! ini post saya yang ke 101 rupanya. Diam tak diam dah banyak juga saya mencatat sesuatu di blog mama moden kesayangan saya ni.


Saya baru perasan 2,3 catatan saya sebelum ni sedikit beremosi, kenapa ya?


Ok, saya nak jadi diri saya yang dahulu semula.


Saya yang tak kisah dalam segala hal......


Saya yang tak kisah tak dapat balik jumpa abah mak saya selalu.....


Saya yang tak kisah tak dapat balik jumpa adik beradik saya selalu.....


Saya yang tak kisah orang nak kata apa pun kat saya.....


Saya yang tak kisah tidak disukai keluarga mertua satu ketika dahulu....


Saya yang tak kisah makan nasi berlaukkan telur setiap hari.....


Saya yang tak kisah makan tulang ayam untuk dijadikan lauk.....


Saya yang tak kisah berhutang di klinik untuk ubat anak.....


Saya yang tak kisah berhutang susu untuk bagi anak makan.....


Saya yang tak kisah bersusah payah beratur menunggu bas ketika susah dahulu....


Saya yang tak kisah tak berganti pakaian.....


Saya yang tak kisah tubuh badan tidak disaluti emas, intan, berlian.....


Saya yang tak kisah bersengkang mata membuat kuih jualan demi membantu ekonomi keluarga.....


Saya yang tak kisah bergelut menjaga anak2 jiran kerana mencari duit tambahan....


Saya yang tak kisah berhujan, berpanas malah pernah dipukul ribut sendirian meniaga ditepi jalan mencari pendapatan sampingan


Saya yang tak kisah diketepikan hanya kerana rakan2 taulan.....


Saya yang tak kisah menghadapi apa saja dugaan.....


Saya yang tak kisah menghadapi segala macam cabaran.....


Yer.... saya nak jadi diri saya semula.


Post saya selepas ini permulaan saya menjadi diri saya semula...


Pling.......


Tiada ulasan: