New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

08 April 2009

Muhasabah Pada Yang Tewas, Selamat Menjalankan Amanah Pada Yang Berjaya


Assalamualaikum....


Setelah berhampas pulas bertugas sepanjang kempen PRK di 2 Bukit & 1 Batang, akhirnya segalanya terjawab malam tadi.


Kemenangan Pakatan Rakyat, PAS di Bukit Gantang & PKR di Bukit Selambau seperti mengiakan ramalan yang dibuat oleh berbagai pihak sebelum ini.


Manakala kemenangan BN di Batang Ai juga menepati ramalan walaupun dipihak Pakatan Rakyat mengharapkan kemenangan di ketiga2 PRK ini.


Saya secara peribadi walaupun mengandaikan Pakatan Rakyat akan menang mudah di 2 Bukit, tetapi secara peribadi merasakan dengan peralihan kuasa kepinpinan Negara saya merasakan mungkin akan ada kejutan di PRK kali ini.


Dimana ketika peralihan kuasa dari Tun Mahathir kepada Tun Abdullah dahulu telah menyaksikan kemenangan besar BN dalam PRU 2004.


Nampaknya dengan keputusan ini BN haruslah lebih banyak bermuhasabah dimana kesilapan & kekurangan. BN harus lebih memikirkan kehendak rakyat. Jangan mementingkan diri & kehendak individu sahaja jika mahu terus kekal.


Kepada yang berjaya juga diharap dapat meneruskan tugas membela rakyat dengan lebih telus. Jangan menjadikan kuasa yang ada untuk menindas rakyat yang telah menyokong semasa susah mahupun senang. Jadilah pemimpin yang benar2 berjiwa rakyat.



ALHAMDULILLAH, dapat juga saya meninjau & melihat suasana di Bukit Gantang ketika perjalanan menziarahi anak di UPSI, Tanjong Malim

Kalau melihat suasana kempen & perang poster calon bertanding, juga markas2 Parti memang sepatutnyalah Pakatan Rakyat menang.

Tiada ulasan: