New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

15 Disember 2008

Sek Men Telok Bahang


Assalamualaikum...


kak tih akan memulakan alam baru di asrama

Pagi tadi ke Sek Men Telok Bahang untuk pendaftaran ke Form 1 Nurul Adeebah (kak tih). Alhamdulillah kak tih dapat ke Kelas Aliran Agama maknanya dok asrama ler.. kurang lagi seorang anak2 saya yang dok di rumah. tak apa biar dia cari pengalaman berdikari. Dah beli juga sebahagiaan barang2 sekolah&asrama dia. Jenuh juga untuk menyediakan belanja sekolah anak2 di zaman sekarang ni tapi demi kejayaan anak2 saya dan suami akan pastikan kelengkapan persekolahan anak2 cukup untuk pembelajaran yang sempurna lagipun suami saya ni amat baik&bertanggungjawab kalau membabitkan hal sekolah anak2. apatah lagi kalau berkaitan dengan buku2, yuran&sebagainya. Dia sanggup perabis demi untuk anak2. kalau tak ada juga dia akan usaha cari kalau tak ada juga dia akan bagitau anak2 minta tangguh ke waktu lain. sebab tu kalau betul2 tak ada duit yang mencukupi dia tak akan bawa anak2 masuk kedai buku atau PC Fair.


Tapi bermula tahun depan Mohd Afnan (angah) akan ada dirumah. Dia dah habis SPM sementara nak dapat tawaran kemana2 dia ada di rumah sambil2 kerja di Pizza Hut. Baru semalam dia mula kerja. dapatlah bantu2 untuk manambah perbelanjaan dia ke IPT mana2 nanti. anak lelaki tak sama dengan anak perempuan, tata dulu lebih berminat dok rumah semasa menunggu result SPM. angah pula dia nak cari kerja...alhamdulillah dapat lepas dia pun jadi ler. tapi saya dok mengusik dia "tak sabar nak tunggu angah belanja duit gaji pertama".

Cuma tinggal nak beli baju2 sekolah jer lagi untuk Nurul Amirah(kak uda), kak tih, Nurul Atiqah(kak cik). cadang nak beli yg dah siap jer senang. untuk Nurul Adilah (kakak) yang akan ke Pra Sekolah tahun depan akan di urus semasa hari orentasi nanti.


ermmm malam ni suami saya ajak kami sefamily join group pembantu2 urusetia Takraw ke Pesta Pulau Pinang. Masuk malam ni baru 2x kami ke Pesta Pulau Pinang walaupun dah 17tahun menetap di Bumi Pulau Pinang ni. Tak ada apa yang menarik sangat pun di Pesta tu (tak rugi pun kalau tak p) tapi bagi anak2 mungkin seronok menaiki permainan2 yg disediakan. Sambil melihat2 barangan jualan yang dipamerkan seronok kalau p berduit lebih tapi dengan kegawatan ekonomi ni lebih baik berjimat cermat beli apa yang perlu jer..... niat p malam ni dah bagitau anak2 kita p ronda2 jer (sebab p kali pertama tahun lepas depa enjoy sakan main macam2 permainan) melayang juga ler hampir RM150.00 dengan bermain permainan2 yg disediakan. tapi tahun ni rezeki kurang sikit so kena berjimat cermat.... tapi anak2 kami jenis yang memahami... I'ALLAH pesta tu ada tetiap tahun.


oklah jumpa dilain catatan.

salam


Tiada ulasan: