New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

29 Disember 2008

Nasi Lemak vs Nasi Tomato

Assalamualaikum


Semalam dan hari ini hari yg sungguh sibuk dan amat sedikit memenatkan. Manakan tidak seorang kawan di Telok Bahang cg Zahir meminta masakkan Nasi Tomato kerana beliau akan berhijrah kembali ke kg halaman beliau di Langkawi. Kira beliau buat kenduri ler. Saya, suami & anak2 pun bergegas ke TESCO untuk membeli barang2 keperluan. So saya masakkan Nasi Tomato, Ayam Masak Merah & Sayur Kobis Goreng Hati Ayam...

kakak & gajahnya di TESCO

Kebetulan pula seorang sepupu, Mawardi sekeluarga dari Kedah membawa famili anak saudaranya bertandang ke Pesta Pulau Pinang. Kerana kemalaman dan amat merugikan jika mereka menginap di hotel suami saya yang amat baik hati mempelawa mereka bermalam di rumah kami.

Kerana semua anak2 saya ada di rumah waktu cuti ni maka saya tempatkan anak2 dara saya satu bilik, kaum wanita tetamu bertandang satu bilik & kaum lelaki semua di luar. Saya?? hehehehe still dalam bilik saya bersama putera & puteri bongsu saya.

Menu untuk tetamu saya pula pagi tadi saya sediakan Nasi Lemak Sambal Tumis bersama Ikan Bilis Goreng & Telur Rebus.

Mereka bercadang ke Rop Walk, Pantai & Taman Belia sebelum berlepas pulang ke Kedah. Maaflah kami tak dapat join kerana sebaik mereka bertolak keluar dari rumah kami bergegas ke Telok Bahang membantu cikgu Zahir berpindah.

Selamat Menyambut kelahiran cahayamata ketiga saya ucapkan pada Mawardi & isterinya Sakinah yg dijangka lahir pada penghujung Januari nanti.

2 ulasan:

ckLah @xiiinam berkata...

Salam...selalu nampak URL http://junaidahkassim.blogspot.com melewati 'rumah saya',tetapi tak pernah singgah....janganlah malu-malu.

'Eid milladiyyah ya ukhti il kareemah....

MaMa MoDeN berkata...

salam cikgu
setiap hari saya tak lupa singgah kerumah cikgu. seronok baca nukilan cikgu. cikgu dah terror sedangkan saya baru belajar.
salam perkenalan