New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

16 Disember 2008

Pesta Pulau Pinang

Assalamualaikum....


Dalam hujan renyai semalam sebelum pukul 7 kami sefamily bertolak ke destitasi (Pesta Pulau Pinang) tapi sebelum apa2 kami singgah ke Masjid Negeri Pulau Pinang menunaikan solat maghrib. Saja keluar awal sebab kami ke pesta bersama kumpulan sepak takraw suami saya. Selesai solat kami ke Sek Men Teknik Tunku Abdul Rahman Putra untuk menaiki bas bersama mereka. Suka benar kakak dan nin dapat naik bas. Mereka jarang dapat naik bas seperti kakak2&abangnya semasa kecil dulu. Mereka berdua tu lahir jer ke dunia dah ada kereta untuk kemudahan bergerak kemana2.



Tapi sebaik sahaja naik bas ketua kontinjen cikgu Syed Roslan bercadang rombongan menukar destinasi ke tempat lain samada Queensbay atau Bukit Jambul (alamak! apa ada kat sana tu!).... semua tu gara2 hujan... setelah dibuat undian (yg turut angkat tangan bukan saja 27 org petugas2 takraw tu) tapi juga saya dan 5 anak dara saya dan sikecil nin ni... kami turut berlumba2 angkat tangan bagi mencukupkan korum, ternyata suara majoriti mahukan kami semua ke pesta.




Sampai dipesta..... amboi ramainya ahli rombongan. suami saya beli tiket dan kami masuk ke pesta dengan membawa arah masing2 sehingga pukul 10.30. Tak ada apa yg nak dicari pun dipesta ni hanya ronda2..... cuma 2org anak dara saya tata dan kak uda window shoping sakan dengan membeli 2 helai baju...cantik juga. Yang pasti anak2 saya tu dah besar rupanya boleh membeli pakaian tanpa saya perlu ada lagi disisi mereka.
Kak Tih tak beli apa2pun dia tu dah dua hari tak lalu makan, tak mau itu tak mau ini.. agaknya dok memikirkan perpindahannya ke Asrama Sek Men Telok Bahang sedikit masa lagi. Kak cik dan kakak dapat seutas gelang yang diukir dengan nama masing. Kakak tentu seronok akhirnya dapat juga dia seutas gelang selepas beberapa hari merajuk dengan angahnya yang mengikuti rombongan ke Kuala Lumpur-Melaka selepas tamat exam SPM aritu.... angah beli gelang berukir nama hanya untuk tata&kak uda dengan membuat andaian beli untuk yang besar dulu 3 adik perempuan yang kecil ni angah ingatkan tak apa beli lain kali nanti.
Kak tih&kak cik memang tak kisah pun tapi kakak apalagi merengek2
menangis mengadu pada saya angah tak sayang dia. Nampak riak serba salah angahnya sewaktu dia menangis & merajuk..... sabarlah ngah apalah seorang adik yang baru berusia lima tahun tu faham. Akhirnya malam tadi dia dah puas hati dapat gelang tu yang hanya berharga RM8. Nampak betul seribu kepuasan di wajah anak comel anak sekecil itu.



tepat pukul 11 malam kami bertolak balik ke Sek Men Teknik , ambil van dan balik dengan seribu kepenatan... sebenarnya penat melayan si kecil adnin... aduhai anak!


Tiada ulasan: