New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

11 Mei 2011

Sambutan Awal Ulangtahun Kelahiran....Terima Kasih Econsave

Assalamualaikum.....

Sudah 2,3 hari nama2 staff yang ulangtahun kelahirannya pada bulan Mei dipaparkan pada papan nota berhampiran hand punch. Tujuannya supaya yang akan dirai akan bersedia membuat persediaan. Sudah 2,3 hari juga saya menerima ucapan selamat lebih awal dari tarikh sebenar kelahiran saya 13 Mei, Jumaat ini.

Bagi orang lain mungkin perkara biasa, tapi bagi saya yang pertama kali diraikan begini, oleh majikan & rakan2 sekerja rasa teruja. Masing2 sibuk bertanya menu apa akan dihidangkan pada jamuan kecil itu. Sejak bulan 10 saya memulakan kerjaya di Econsave BPJ ni selalunya ramai staff yang diraikan, tetapi pagi tadi 11 Mei 2011 hanya 8 orang yang dirai yang lahir pada bulan Mei. Seramai2 staff disini hanya kami yang lahir pada bulan Mei.

Sejak 2,3 hari ni juga saya ditanya menu apa nak bawa. Kalau ikut hati memang malas nak masak. Tapi bila kawan2 khususnya 'orang atas' beria2 sebut lontong & soto, makanan tradisi saya yang dari Johor, siap hulur lagi bajet saya rajinkan juga diri untuk menyediakan menu Soto Bajet... Oleh kerana sudah 2 kali saya menjamu mereka di econsave dengan lontong, maka kali ni saya buat soto pulak, lebih mudah & jimat.

Sejak balik kerja malam semalam saya rebus ketupat segera & goreng ayam siap2. Bangun subuh pagi tadi baru saya sediakan kuah sup nya pula & hidangan sampingan yang lain. Sejak semalam dok pikir2, camna nak bawa ke tempat kerja nanti. Pucuk dicita ulam mendatang Angah pelawa diri nak hantar. Lega...selesai masalah.

Sampai tempat kerja, dah siap sedia adik2 menunggu tolong angkatkan barang2 saya.

Seperti biasa setiap rabu kami ada taklimat, oleh kerana pagi ni ada birthday parti taklimat diringkaskan. Kami semua yang dirai diberi hadiah penghargaan kemudian diberi masa untuk menikmati hidangan.

Sebelum tu, kami yang dirai memotong kek sambil rakan2 menyanyikan lagu harijadi.. hehehehe rasa best jer, macam budak2 pulak..

Sambil2 tu, hati kecil saya terdetik juga saat2 indah sejak beberapa tahun yang lepas. Oleh kerana ulangtahun kelahiran saya berdekatan dengan Hari Mama, kami sekeluarga akan meraikan serentak. Permata2 hati saya sejak sudah besar2 ni, akan merancang bersama Baba mereka untuk meraikan saya. Sekadar majlis kecil, makan2 sekeluarga. Tahun ini mungkin tiada lagi acara sebegitu, itu saya harus terima. Keadaan sudah tak sama. Namun menerima ucapan Selamat Hari Mama atau Selamat Ulangtahun dari permata2 hati saya pada tahun permulaan hidup baru ini sudah memberi makna buat saya. Saya harus sentiasa belajar menerima hakikat perubahan drastik dalam hidup.. I'Allah

Walau orang2 tua mengatakan tak baik hari ulangtahun kelahiran diraikan lebih awal dari tarikh sebenar, saya cukup teruja meraikan Ulangtahun Kelahiran saya bersama Econsave pada hari ini...11 Mei 2011.

Terima Kasih, Econsave....



1 ulasan:

hentian berkata...

Hari lahir IM, Im celebrate sorang-sorang je kat RnR Juru.

Kalau ada pun kawan Cina IM, belanja IM makan tengahari sebelum IM ambil cuti separuh hari, hari tu...