New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

16 Januari 2010

Teman 'Kawan Dan Lawan'

Assalamualaikum.....

Sekarang ni saya cuma ada seorang 'teman' untuk dijadikan kawan & lawan. 'teman' nilah suka duka saya. 'teman' nilah yang akan menjadi kawan saya & juga lawan saya berbicara dirumah ketika ini.

Ketika rumah dilanda kesunyian kerana 4 'teman' saya yang lain sudah berhijrah meneruskan pengajian di destinasi masing2, 'teman' yang seorang inilah yang menjadi buah hati saya dirumah.

'teman' inilah yang akan saya harapkan bantuan ketika menguruskan rumah. 'teman' inilah yang akan mendengar bicara ( boleh dikatakan leteran :) ) saya.

Alhamdullilah, dengan keberadaannya dirumah, saya masih punya 'teman'. Saya berharap kami akan menjalin hubungan baik yang berterusan.

Dikala seorang demi seorang 'teman' saya yang lain berhijrah meneruskan pengajian di destinasi masing2, mujurlah 'teman' ini masih sudi terus mengiringi perjalanan hidup saya bersama suami & 2 lagi 'teman' kecil saya dirumah kami.

Dan hari ini 16 januari 2010, 'teman' saya ini sudah berusia 14 tahun. 14 tahun yang lalu saya lahirkan 'teman' ke 4 saya ini di Hospital Seberang Jaya. Kandungan yang pada mulanya saya sangkakan lelaki, akhirnya lahir sebagai anak perempuan saya yang ke 3.

Nama yang dirancangkan untuk anak ke 4 saya ini, Mohd Adnin Firdaus terus tersimpan sehingga lahirnya anak ke 7 saya lelaki & nama itu menjadi miliknya sekarang.

Kandungan yang saya sangkakan lelaki ini, akhirnya kami namakan Nurul Adeebah Farzana kerana lahirnya kedunia sebagai anak perempuan saya.

Tetapi hakikatnya anak perempuan saya ini memang agak kasar & lasak perwatakannya. Ketika anak lelaki sulung saya, Angah tiada dirumah, tugas2 lasak memang diharapkan bantuan 'teman' saya ini. Memanjat, memikul dan sebagainya.

Kepada 'teman' saya ini, Nurul Adeebah Farzana... selamat ulangtahun kelahiran mama ucapkan. Semoga terus menjadi remaja yang berakhlak baik, solehah, hormati mama & baba, saudara2 kandungmu, guru2 & masyarakat sekeliling. Tiada hadiah berharga yang mampu mama berikan selain doa & restu yang berpanjangan semoga dirimu beroleh kejayaan sepanjang hidupmu...

Selamat Ulangtahun Kelahiran, sayang......




Tiada ulasan: