New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

25 Disember 2009

Salam Tahniah Rosham Azlan

Assalamualaikum.....

Sekalung tahniah buat anak saudara saya Rosham Azlan yang telah mendapat 4A, 3B & 1C bagi keputusan PMR semalam.


Mungkin keputusannya tidak sebagus orang lain, tetapi bagi saya keputusannya itu amat berbaloi dengan situasi keluarga kami yang serba kekurangan dalam pelajaran.


Setakat ini, selain anak2 saya yang berpotensi dalam pelajaran belum ada lagi yang lain menunjukkan kemajuan dalam pelajaran kecuali anak saudara saya yang seorang ini. 


Sebagai mak saudara, saya bangga dengan pencapaiannya setakat ini. Semasa UPSR lalu, Alan mendapat 4A 1B.


Alan anak kepada seorang ibu tunggal yang hidup dalam keadaan serba kekurangan. Kata Atam saya, jika dirumah mereka ada beras & ikan bilis serta telur sudah ada sebagai lauk, itu sudah cukup bagi mereka.


Alan & adiknya juga jarang2 membawa duit belanja kesekolah. Tapi saya melihat Alan sebagai anak yang tahu membawa diri. Jika ada kesempatan diwaktu cuti sekolah dia akan ikut cina kekebun. Dengan upah yang tidak seberapa itu, dapatlah mereka membawa duit belanja ke sekolah.


Semoga Alan akan terus gigih belajar demi masa depan Mama & Adiknya. Semoga kejayaan dia dalam pelajaran nanti dapat mengubah keadaan hidup mereka sekeluarga.


Alan bersama Mama & Adiknya

hanya ini sahaja gambar lama mereka yang ada dalam simpanan saya, sekarang Alan dah besar

Tiada ulasan: