New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

10 Ogos 2009

Jom Ke Permatang Pasir!

Assalamualaikum.....

Marilah Mari... Pergi Mengundi...

Tunaikan Kewajipan... Pada Negara...

Selamat Mengundi kepada seluruh warga N11 Permatang Pasir.

Seluruh warga penduduk Permatang Pasir akan membuat pilihan wakil rakyat baru berikutan kembalinya kerahmatullah Allahyarham YB Dato' Hamdan Abd Rahman 31 Julai 2009 yang lalu.

SPR mengumumkan penamaan calon pada 17 ogos manakala hari pengundian pada 25 ogos.

Bercakap tentang PRK N11 Permatang Pasir ini, saya teringat semasa saya masih aktif bersama sahabat2 muslimat 3, 4 tahun lepas. Saya bersembang2 dengan beberapa AJK muslimat, antaranya Kak Suraya. Ketika itu kami selesai membincangkan PRK Pengkalan Pasir.

Ketika itu sememangnya YB sedang sakit2. Kak Suraya mengatakan janganlah berlaku pilihanraya kecil di negeri kita ni, kerana banyak perkara yang harus kita lakukan, sediakan kerana ianya melibatkan seluruh malaysia.

Seluruh petugas2 seluruh Malaysia akan berkampung di Pulau Pinang. Sebagai tuan rumah kita harus menyediakan sekurang2nya tempat tinggal, makan & minum buat petugas2. Sebagai tuan rumah kita harus melayan tetamu yang bertungkus lumus membantu gerak kerja pilihanraya dengan sebaik mungkin.

Entah Kak Suraya masih ingat atau tidak perbualan kami waktu itu. Sekarang takdir Allah mengatasi segalanya. YB pergi juga kerana Allah sayangkan Allahyarham.

Dengan pemergian Allahyarham, akan berlakulah PRK pada 25 ogos ini. Jika sebelum ini memang telah berlaku PRK di Permatang Pauh & Penanti tapi tidak sama dengan PRK Permatang Pasir ini.

Kerana kali ini PAS yang akan meletakkan calon. PAS yang akan menjadi tuan rumah utama. PAS yang akan menentukan perang gerak saraf pilihanraya. PAS yang akan mengepalai semua perkara dengan dibantu parti2 PR yang lain.

Kepada Kak Suraya & teman2 yang lain, selamat menempuh PRK dengan jayanya. Walaupun apa yang kita bual bicarakan hanya berlaku sekarang, saya mendoakan sahabat2 sukses dalam menghadapi pilihanraya ini.

Semoga melaluinya ketika Ramadhan yang mulia akan melancarkan gerak kerja dengan penuh semangat perjuangan...

Buat pengundi2 N11 Permatang Pasir, buatlah pilihan yang bijak.

Selamat Mengundi.....

Tiada ulasan: