New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

13 Mac 2009

Wad Pediatrik C 1 Hospital Pulau Pinang


Assalamualaikum....


Saya baru balik kerumah dari Wad Kanak2 Hospital Pulau Pinang. Dua malam bermalam di Hospital, menemani kakak yang di serang Scabies. Habis tapak tangan, jejari comelnya dan sedikit dibahagian kaki bernanah hingga membengkak dan membawa kepada kakak diserang demam. Niat dihati nak buat rawatan lanjut di Hospital, akhirnya kena masuk wad.


Alhamdulillah, tiga hari dua malam di masukkan antibiotik kebadannya, ditambah dengan ubat2 minum dan ubat sapuan, nanah ditangannya mula mengecut.


Balik kerumah saya pula macam nak diserang demam, apapun esok saya tetap akan meneruskan perancangan ke Kulim, menghadiri kenduri kahwin anak saudara suami saya pada 15 mac ni. Walaupun perjalanan saya esok hanya ditemani anak2. Kenapa?? Sebab suami saya sayang nak tinggalkan kem di sekolahnya, walaupun dah sebulan dia berjanji dengan saya nak p awal ke majlis walimah anak saudaranya! Anak kakak kandungnya. ( sampainya hatimu........)


Suami saya ni selalu macamni, tak sanggup nak menyusahkan kawan2 untuk ganti tempatnya walaupun saya percaya tak semua guru yang akan hadir ke program tu dengan berbagai alasan. Tapi suami saya?? Nak bagi alasan macam mereka?? Ermmm tidak sesekali. Malahan dia kerap pula membantu kawan2 dengan mengambil alih kerja mereka...... Apapun katanya dia akan bertolak ke Kulim pada pagi Ahad. Saya percaya dia takkan sampai awal punya sebab program di sekolah tu mungkin berakhir tengahari atau petang.....


Apapun saya tak mau ketinggalan meraikan majlis walimah saudara terdekat. Saya serik hadir lewat kemajlis walimah saudara.


Persoalannya..... mampukah saya memandu dalam keadaan kurang sihat, disamping membawa anak yang baru keluar Hospital & seorang anak yang demam. Demi ikatan persaudaraan, saya akan memandu dengan berhati2.

Sampainya hati...............................



kakak mengadap hidangan sumbangan hospital

dua malam saya menemani kakak, sian tangan dia kena cucuk untuk masuk ubat



Tiada ulasan: