New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

24 Februari 2009

Selaut Kasih Segunung Harapan.....


Assalamualaikum....


" Disaat Engkau Di Lahirkan, Orang Lain Ketawa Gembira.... Engkau Menangis. Maka Berjuanglah Di Saat Sampai Engkau Mati, Engkau Tertawa Senyum Dalam Kematianmu & Orang Lain Menangisi Pemergianmu"
Profesor Dr Hamka

Pada 21 febuari 2009 saya telah menghadiri Program Motivasi Ibu Bapa, Guru & Murid tahun enam UPSR di Sekolah anak saya, Sekolah Kebangsan Tanjong Tokong. Kak Cik akan mengambil UPSR tahun ini. Tiada apa yang saya harapkan pada setiap anak2 saya. Cuma harapan yang pasti ada pada semua ibu bapa agar setiap anak2nya akan berjaya dalam semua bidang kehidupan.


Sesungguhnya setiap kejayaan yang akan mereka kecapi adalah untuk masa depan mereka sendiri. Tiada apa yang kami mampu berikan pada mereka kecuali pelajaran untuk kesenangan masa depan mereka. Berjaya atau gagalnya mereka bergantung kepada usaha yang telah mereka lakukan, yang selebihnya bertawakallah kepada ALLAH.
Kata2 pembukaan diatas adalah salah satu petikan kata2 perangsang yang diberikan oleh penceramah pada hari tersebut.
Gambar2 kenangan pada hari "selaut kasih, segunung harapan "
yang segak berbaju melayu lengkap bersamping ni ( macam pengantin jer.... ) abang sayang saya mengetuai bacaan doa memohon keberkatan majlis

saya, abang & kak cik berposing selepas majlis. Doa berpanjangan kak cik akan berjaya menghadapi UPSR


ibu bapa yang hadir diminta duduk bersebelahan dengan anak2

antara cikgu2 SKTT yang mendidik anak2 saya, terima kasih cikgu!

antara ibu bapa yang hadir bersama anak masing2

Selamat berjaya saya ucapkan kepada semua anak2 tahun enam di Sekolah Kebangsaan Tanjong Tokong yang akan menghadapi UPSR pada 8 ,9 & 10 september 2009 yang akan datang. Kepada cikgu2 yang mencurah bakti kepada mereka ini tanpa mengenal erti jemu syabas saya ucapkan......... bakti kalian sentiasa di kenang.

Tiada ulasan: