New Page 1

Selamat Datang ke Blog Mama Moden

Related Posts with Thumbnails

13 Januari 2009

Jom... Ke Kuala Terengganu!


Assalamualaikum....

Tanggal 17 Januari 2009 ni semua pengundi2 di Kuala Terengganu akan melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai pengundi. seluruh pelusuk Dun Di Parlimen Kuala Terengganu akan memilih pemimpin yang akan mewakili mereka dalam memperjuangkan nasib kemiskinan yang membelenggu mereka walaupun Negeri Terengganu adalah Negeri pengeluar minyak. Semoga rakyat Kuala Terengganu akan membuat pilihan yang bijak.


Selamat bertugas juga diucapkan kepada semua petugas2 PRK 036 Kuala Terengganu ni. Tentunya semenjak pengumuman PRK lagi petugas2 ini telah bertungkus lumus bekerja mencurah tenaga siang & malam, gerak kerja bertambah2 lagi sebaik hari penamaan calon bermula 6 Januari yang lalu.



saya & petugas2 PRU 11 sedang sibuk menyusun risalah2 untuk edaran


Pengalaman saya selama berada dalam jemaah bermula 1998 hingga 2006 adalah amat indah untuk dikenang terutamanya menjelang Pilihanraya samada Pilihanraya Umum atau Kecil. Saya pernah terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam Pilihanraya Umum 1999 & 2004 juga Pilihanraya Kecil Pendang, Anak Bukit di Kedah & Pengkalan Pasir di Kelantan.




saya & seorang sahabat sewaktu muktamar di kelantan


Walaupun saya diamanahkan memegang jawatan di peringkat Cawangan, Kawasan & Negeri tapi pengalaman berceramah diatas pentas Pilihanraya Umum adalah pengalaman yang amat bermakna sekali. Dek kerana semangat Pilihanraya secara tiba2 insan kerdil yang tak punya kepandaian apa2 seperti saya boleh berceramah tentang isu2 semasa, politik, hal2 kebajikan masyarakat & sebagainya. Ceramah pula setiap hari 3,4 kali termasuk ceramah2 kelompok. Pendek kata sepanjang tempoh berkempen masa banyak dihabiskan dimarkas2 Pilihanraya. Tetapi sebaik habis Pilihanraya bakat berceramah di atas pentas terus menghilang, dah tak berani dah nak naik pentas untuk ceramah umum. Kalau Pilihanraya Umum tentulah kita memberi tumpuan di Dun & Parlimen sendiri tapi bila Pilihanraya Kecil seperti di Kuala Terengganu ini sudah barang tentulah tumpuan seluruh Negara ke Kuala Terengganu sahaja. Inilah juga masanya masyarakat setempat mendapat durian runtuh, rezeki terpijak yang tidak disangka2.





saya bersama YB Dr Lo'Lo, Ahli Parlimen Titiwangsa


Pengalaman semasa Muktamar juga amat manis untuk dikenang sebagai ahli sesuatu Parti. Semasa bergiat aktif dalam Jemaah dahulu setiap tahun saya tak pernah culas mengikuti Muktamar sebagai perwakilan. Sehingga diakhir perjuangan saya dalam Jemaah pada 2006 saya mewakili Dewan Muslimat Malaysia membawa usul ke Muktamar Pusat. ermmm amat indah untuk dikenang dan sesungguhnya jauh didalam lubuk hati saya, saya amat merindu saat2 manis bersama sahabat2 dalam perjuangan. Semoga mereka pejuang2 Islam akan meneruskan perjuangan menegakkan Islam dibumi Malaysia yang tercinta ini.



kenangan yang paling manis dalam hidup saya sepanjang melibatkan diri dalam perjuangan



Kepada pengundi2 PRK 036 Kuala Terengganu selamat mengundi dengan bijaksana. Buatlah pilihan yang tepat demi kesejahteraan rakyat Kuala Terengganu.


berbaju hijau calon PR YB Wahid Endut dari PAS

ditengah berbaju biru calon BN Dato' Wan Ahmad Farid

dikiri berbaju putih calon bebas Azharudin Mamat

diharap pengundi2 dapat membuat pilihan yang bijak...

UNDILAH ISLAM

Tiada ulasan: